POLITYKA PRYWATNOŚCI I POLITYKA COOKIES
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych przyjętego dnia 27 kwietnia 2016 r. przez Parlament Europejski, które dotyczy ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (dalej zwane „RODO”), informuje, iż przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Vasco Electronics Sp. z o.o. S.K.A. Vasco Electronics ma siedzibę w Krakowie, al. Pokoju 1/CTA/350.
1. Administrator danych osobowych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Vasco Electronics Sp. z o.o. S.K.A. z siedzibą w Krakowie przy al. Pokoju 1, CTA/350, 31-548 Kraków.
Może się Pani/Pan z nami skontaktować:
- listownie na adres: ul. Krakowska 23, 32-065 Krzeszowice
- przez e-mail: gdpr@vasco-electronics.com
2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- dokonania wyceny usługi oraz wykonania usługi — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy);
- rozpatrzenia reklamacji — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy);
- przesyłania powiadomień e-mail o komunikatach w panelu klienta — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora Danych Osobowych); prawnie uzasadnionym interesem Spółki jest informowanie klienta o czynnościach związanych z realizacją usługi w celu podwyższenia komfortu korzystania z serwisu;
- kontaktu telefonicznego w sprawach związanych z realizacją usługi — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda);
- wystawienia faktury i spełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego przez Spółkę);
- przechowywania nieopłaconych zapytań — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora Danych Osobowych); prawnie uzasadnionym interesem Spółki jest zyskanie nowych klientów i realizowanie większej liczby usług;
- udzielenia rabatu — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda);
- ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora Danych Osobowych); prawnie uzasadnionym interesem Spółki jest ochrona interesu majątkowego Spółki;
- archiwalnym i dowodowym, na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora Danych Osobowych); prawnie uzasadnionym interesem Spółki jest posiadanie informacji potrzebnych np. organom państwowym;
- analitycznym, polegającym między innymi na analizie danych zbieranych automatycznie przy korzystaniu ze strony internetowej, w tym cookies — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora Danych Osobowych); prawnie uzasadnionym interesem Spółki jest poznanie aktywności użytkowników;
- administrowania stroną internetową — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora Danych Osobowych); prawnie uzasadnionym interesem Spółki jest sprawne zarządzanie serwisem;
- zamieszczenia komentarza na stronie internetowej — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda);
- zamieszczenia przez Pana/Panią opinii o usługach — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda);
W każdej chwili może Pan/Pani wycofać udzieloną zgodę, przy czym wycofanie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Podanie wszystkich danych osobowych jest dobrowolne, jednak:
- podanie takich danych, jak imię oraz adres e-mail jest konieczne do wyceny usługi i zawarcia umowy (bez tych danych wykonanie usługi będzie niemożliwe);
- podanie takich danych, jak imię, adres e-mail, numer zlecenia jest konieczne do rozpatrzenia reklamacji, a w przypadku zwrotu pieniędzy — także podanie adresu zamieszkania i numeru rachunku bankowego (bez tych danych rozpatrzenie reklamacji lub zwrotu nie będzie możliwe);
- podanie takich danych, jak imię i nazwisko lub firma, adres siedziby, numer NIP jest konieczne do wystawienia faktury za usługi i wynika to z przepisów prawa (bez tych danych wystawienie faktury nie będzie możliwe);
- podanie takich danych, jak imię i adres e-mail jest konieczne do udzielenia rabatu na przyszłe usługi (bez tych danych udzielenie rabatu nie będzie możliwe).
3. Odbiorcy danych
Pana/Pani dane osobowe mogą zostać ujawnione naszym kurierom, prawnikom, firmom obsługującym płatności, firmie hostingowej, firmie księgowej, firmie ubezpieczeniowej, firmie odpowiedzialnej za system ERP, firmie odpowiedzialnej za zarządzanie obsługą klienta; oprócz tego możemy zostać zobowiązani np. na podstawie przepisu prawa do udostępnienia Pana/Pani danych osobowych podmiotom prywatnym i publicznym.
4. Brak wykorzystania danych osobowych do zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
Pana/Pani dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
5. Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej
Administrator Danych Osobowych nie przekazuje Pani/Pana danych osobowych do innych krajów, w szczególności poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię) ani do organizacji międzynarodowych.
6. Okres przechowywania danych osobowych
Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane:
- przez okres trwania umowy — w przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu zawarcia i wykonania umowy;
- przez okres 3 lat lub 10 lat + 1 rok — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w celu ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń (długość okresu zależy od tego, czy obie strony są przedsiębiorcami, czy też nie);
- przez okres 6 miesięcy — w odniesieniu do danych osobowych, które zostały zebrane przy wycenie usługi, a jednocześnie nie doszło do niezwłocznego zawarcia umowy, tj. przetwarzanych w celu ewentualnego zawarcia umowy;
- przez okres 5 lat — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w celu wywiązania się z obowiązków podatkowych;
- do czasu cofnięcia zgody lub osiągnięcia celu przetwarzania, jednak nie dłużej niż przez 5 lat — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody;
- do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu lub osiągnięcia celu przetwarzania, jednak nie dłużej niż przez 5 lat — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora Danych Osobowych lub do celów marketingowych;
- do czasu zdezaktualizowania się lub utraty przydatności, jednak nie dłużej niż przez 3 lata — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych głównie do celów analitycznych, wykorzystania cookies i administrowania stroną internetową.
7. Informacje o przysługujących Pani/Panu prawach w związku z przetwarzaniem danych osobowych.
Przysługuje Pani/Panu prawo: dostępu do treści danych, prawo do żądania sprostowania danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych.
Wniosek o realizację przysługujących Pani/Panu praw może Pani/Pan zgłosić:
- na adres email - gdpr@vasco-electronics.com
- listownie na adres – Vasco Electronics, ul. Krakowska 23, 32-065 Krzeszowice.
We wniosku powinna Pani/Pan podać dane, które pozwolą nam jednoznacznie zidentyfikować Panią/Pana.
8. Informacje o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego
Przysługuje również Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych- do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych niezgodnie z prawem.
Polityka wykorzystania plików Cookies w ramach serwisu tlumacze-elektroniczne.pl
1. Informacje ogólne
Właścicielem serwisu jest Spółka Vasco Electronics Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością S.K.A. z siedzibą w Krakowie zwaną w dalszej części „Serwis.”
Dbamy o poszanowanie prawa do prywatności Użytkowników Serwisu działającego pod nazwą: tlumacze-elektroniczne.pl. Stosujemy rozwiązania organizacyjne i techniczne, w celu zapobiegania ingerowaniu w prywatność naszych użytkowników przez osoby trzecie.
2. Poziom ochrony
Naszym celem jest zapewnienia poziomu ochrony wynikającego z obowiązujących przepisów prawa:
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO),
- Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
- Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne.
Korzystanie z naszego serwisu w zakresie zakupów dokonywanych w sklepie jest realizowane za pomocą protokołu SSL, który jest specjalnym standardem przesyłania danych w zakresie ochrony transmisji danych ponieważ transmisja za pomocą tego protokołu jest kodowana. W ramach naszego serwisu umieszczamy linki, za pomocą których użytkownik może dotrzeć do innych stron internetowych. W czasie korzystania z Serwisu, w celu poprawy jego funkcjonalności, poprzez podane linki, na Państwa urządzeniu mogą być umieszczane pliki Cookies pochodzące od innych dostawców serwisów jak przykładowo: Facebook, Twitter, Google. Polityki prywatności oraz zasady korzystania z Cookies stworzone przez wskazane podmioty są poza kontrolą Serwisu. Zalecamy, by przed przystąpieniem do korzystania z innych serwisów zapoznali się Państwo zarówno z ich polityką prywatności oraz zasadami wykorzystywania przez nie plików Cookies.
3. Słownik
Cookie - jest to informacja zapisywana na komputerze Użytkownika przez Serwis, którą to informację Serwis może odczytać przy ponownym połączeniu się z tego komputera.
Log systemowy - informacja zawarta na komputerze użytkownika, która jest przekazywana przez jego komputer przy każdym połączeniu. Może zawierać szereg danych, w tym np. numer IP za pomocą, których możliwe jest ustalenie przykładowo lokalizacji urządzenia.
Adres IP - indywidualny numer, który posiada każdy komputer podłączony do Internetu. Może być statyczny lub dynamiczny w zależności od sposobu związania z urządzeniem (na stałe lub przydzielony).
Adres URL – jest to format adresowania zasobów w Internecie, ale najczęściej mówimy o nim w kontekście adresu strony internetowej. Adres strony www jest oparty właśnie na formacie URL.
4. Gromadzenie danych
Przechowujemy zapytania do serwera, które są rozpoznawane poprzez adresy URL i dotyczą:
- adresu IP urządzenia końcowego,
- nazwy stacji użytkownika jeśli identyfikacja jest możliwa przez protokół http,
- nazwy użytkownika podanej w procesie autoryzowania,
- czasu nadejścia zapytania,
- pierwszego wiersza żądania http.
- kodu odpowiedzi http, liczby danych wysłanych przez serwer,
- Refer link adresu URL strony poprzednio odwiedzanej, w przypadku gdy przejście do serwisu nastąpiło przez zewnętrzny serwer,
- informacji o przeglądarce użytkownika,
- informacji o błędach przy realizacji transakcji.
Dane te nie umożliwiają bezpośrednio identyfikacji osób przeglądających strony serwisu.
Serwis nie zbiera automatycznie żadnych informacji z wyjątkiem zawartych w plikach cookies.
Sklep internetowy nie zbiera, nie przechowuje oraz nie udostępnia osobom trzecim danych kart kredytowych. Płatności kartą kredytową realizowane są przez naszego partnera, firmę SixPayments znaną z rzetelności i bezpieczeństwa procesowania danych.
Zawsze możesz zmienić ustawienia prywatności swojej wyszukiwarki.
Jak?
5. Ciasteczka, czyli Polityka Cookies
Na naszej stronie używamy Ciasteczek, stosownie do art. 173 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. prawo telekomunikacyjne. Są to dane informatyczne, najczęściej pliki tekstowe, które są przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika. Zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania oraz numer.
Wykorzystujemy pliki Cookies:
- sesyjne - przechowywane na urządzeniu końcowym do czasu wylogowania lub opuszczenia serwisu,
- stałe - przechowywane na urządzeniu końcowym przez czas określony w parametrach cookies lub do czasu usunięcia przez użytkownika,
- wydajnościowe - zawierające informacje o sposobie korzystania z serwisu,
- niezbędne – konieczne do prawidłowej realizacji zamówienia,
- funkcjonalne – „pamiętające” ustawienia użytkownika i personalizowanie usługi,
- własne – zamieszczane przez serwis,
- zewnętrzne - pochodzące z innej witryny niż Serwis.
Pliki te nie zawierają informacji pozwalających na identyfikację użytkownika ani nie umożliwiają ustalenia danych osobowych użytkownika. Mają Państwo wpływ na zakres zbieranych informacji poprzez regulację ustawień w przeglądarce internetowej, z której korzystacie. W celu dokonania ustawień adekwatnych do potrzeb oraz dokonania zmiany warunków przechowywania lub otrzymywania plików cookies zalecamy korzystanie z opcji „pomoc” danej przeglądarki.
Informacje o możliwości zmiany ustawień dotyczących ciasteczek w dostępnych najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych:
Google Chrome:
Kliknij menu (w prawym górnym rogu), zakładka Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane. W sekcji „Prywatność” trzeba kliknąć przycisk Ustawienia treści. W sekcji „Pliki cookie” można zmienić następujące ustawienia plików cookie: Usuwanie plików cookie, Domyślne blokowanie plików cookie, Domyślne zezwalanie na pliki cookie, Domyślne zachowywanie plików cookie i danych stron do zamknięcia przeglądarki, Określanie wyjątków dla plików cookie z konkretnych witryn lub domen.
Internet Explorer 6.0 i 7.0:
Z menu przeglądarki (prawy górny róg): Narzędzia > Opcje Internetowe > Prywatność, przycisk Witryny. Suwakiem ustawiamy poziom, zmianę zatwierdzamy przyciskiem OK.
Mozilla Firefox:
Z menu przeglądarki: Narzędzia > Opcje > Prywatność. Uaktywnić pole Program Firefox: „będzie używał ustawień użytkownika”. O ciasteczkach (cookies) decyduje zaklikanie – bądź nie – pozycji Akceptuj ciasteczka.
Opera:
Z menu przeglądarki: Narzędzie > Preferencje > Zaawansowane. O ciasteczkach decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Ciasteczka.
Safari:
W menu rozwijanym Safari trzeba wybrać Preferencje i kliknąć ikonę Bezpieczeństwo. Tu wybiera się poziom bezpieczeństwa w obszarze „Akceptuj pliki cookie”.
Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.
Każdy Użytkownik ma prawo do ustawiania poziomu prywatności oraz rodzaju ciasteczek.
Administrator wykorzystuje pliki typu cookies w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z Serwisu przez Użytkownika. Pliki typu cookies umożliwiają w szczególności:
- utrzymanie sesji Użytkownika (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu oraz hasła,
- dostosowanie Serwisu do potrzeb Użytkowników, tworzenie statystyk oglądalności.
Pytania i zastrzeżenia dotyczące niniejszej Polityki prywatności mogą być przez Państwa zadane pod adresem: gdpr@vasco-electronics.com.
Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu www.tlumacze-elektroniczne.pl z siedzibą pod adresem
Vasco Electronics Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością S.K.A.
Al. Pokoju 1, CTA/350
31-548 Kraków